Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

 



 Με το υπόψη Τεχνικό Πρόγραμμα Έργων (ΤΠΕ) η Διοίκηση Αμπατζόγλου αντιγράφει ακόμη μια φορά τον αντιλαϊκό εαυτό της βαδίζοντας πιστά πάνω στις εξίσου αντιλαϊκές κυβερνητικές κατευθύνσεις αλλά και στα βήματα των προηγούμενων διοικήσεων. Κατευθύνσεις, που στην πράξη διοχετεύουν με το σταγονόμετρο πόρους για έργα και υπηρεσίες, που έχει ανάγκη η λαϊκή οικογένεια, προκειμένου να περισσέψουν πόροι για δράσεις, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμό των αστικών κυβερνήσεων, που υπηρετεί την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Π/Υ του 2023 που αναφέρονται στα «έργα και ημέρες» της Διοίκησης Αμπατζόγλου  στο 2022. Από τα 14.498.965€, που προβλέπονταν για τα «Έργα» (κωδ. 73) στον Π/Υ του 2022 όπως διαμορφώθηκε μέχρι τις 31.7.22, θα διατεθούν μέχρι το τέλος του χρόνου (ασφαλής πρόσφατη εκτίμηση της Υπηρεσίας) μόλις 1.517.176 €, (ποσοστό 10,46% ή 21€ ανά κάτοικο!)  Ακόμη χειρότερο και από την χειρότερη μέχρι τώρα επίδοση, αυτή  δηλαδή του  2020, όταν το ποσοστό υλοποίησης έφτασε το 13,63%  (1.589.146€, ή 22€ ανά κάτοικο.)

Υπάρχουν, όμως, και παραπέρα χειρότερα αν δούμε πώς κατανεμήθηκε αυτό το ποσό, «ψίχουλα» έτσι κι αλλιώς. Ιδού τα ποσά που διατέθηκαν από τις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ του δήμου το κατασκευαστικό αντικείμενο των οποίων συναρτάται σε έργα άμεσης προτεραιότητας για τα λαϊκά νοικοκυριά:

(α) Από το πλήθος των έργων της Υπηρεσίας ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ομβρίων και ακαθάρτων (κωδ. 25 και 63) με Π/Υ 4.046.237€, απορροφήθηκαν μόλις 204.795€ (5,06%), δηλ.2,83 ευρώ ανά κάτοικο! Ειδικότερα, για τα 4 προβλεπόμενα σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, συνολικού Π/Υ  3.141.754€, δαπανήθηκαν μηδέν (0)ευρώ! Επίσης, κανένα παρόμοιο έργο δεν προβλεπόταν, και επομένως δεν προχώρησε, ούτε από την Υπηρεσία Τεχνικών Έργων.

(β)  Για τα έργα της Υπηρεσίας ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ και ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ (κωδ.20 και 62), Π/Υ 2.120.919€, δεν διατέθηκε, επίσης, ούτε ένα ευρώ!

(γ) Για τα έργα της Υπηρεσίας ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (κωδ. 15 και 61), Π/Υ 2.200.617€ θα δαπανηθούν 403.766 € (18,3%).

Δαπανήθηκαν επομένως για έργα το 2022,έναντι Π/Υ  8.367.773€, μόλις 608.561€  (7,27%) από τις πιο πάνω  3 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, συναρμόδιες  για παρεμβάσεις που αφορούν κατά κύριο λόγο στην ποιότητα ζωής των λαϊκών στρωμάτων.

Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι κάποια έργα, που αφορούν στο αντικείμενο των παραπάνω Υπηρεσιών, θα μπορούσε ίσως να έχουν προωθηθεί από την Υπηρεσία ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ. Αλλά και τα έργα της Υπηρεσίας αυτής (κωδ.30), Π/Υ 4.172.561€, θα απορροφήσουν μόλις 609.079€ (14,60%) με τα 455.482€ να κατανέμονται σε εργασίες συντήρησης έργων οδοποιίας και τα υπόλοιπα σε συντηρήσεις άλλων δημοτικών εγκαταστάσεων. Δηλαδή ούτε ένα ευρώ για έργα βασικής λαϊκής προτεραιότητας, μεταξύ των οποίων και παρεμβάσεις αντισεισμικού ελέγχου και θωράκισης των δημοτικής ευθύνης χώρων συνάθροισης κοινού, με τα «παλαιάς κοπής» σχολικά κτήρια και εγκαταστάσεις να προβάλλουν ως άμεσης προτεραιότητας!

Παρόμοια «αποτελέσματα» προοιωνίζεται και το ΤΠΕ του 2023 ύψους (εικονικού ως συνήθως) 17.179.356€. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

- Η ολοκληρωμένη αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης παραμένει στα αζήτητα, εγκλωβισμένη στη «λογική» της μερικής διευθέτησης των ρεμάτων στα στενά όρια του δήμου.  Προβλέπονται τρία , όλα κι όλα, έργα που βρίσκονται, όμως, ακόμα σε «διαδικασία δημοπράτησης»: Ένα για τους αγωγούς ομβρίων στο κέντρο του δήμου, ένα αντιπλημμυρικής προστασίας στην περιοχή του Αγίου Νικολάου και το έργο της απορροής των ομβρίων της περιοχής Ν. Τέρματος, που επαναλαμβάνεται και αυτό για το 2023. Όσο για το πολύπαθο αντιπλημμυρικό έργο της περιοχής  Πολυδρόσου  τελικά «εξορίστηκε» από τον Π/Υ του 2023.

- Το ίδιο και η αντισεισμική θωράκιση σχολικών κτηρίων και δημοτικών χώρων συνάθροισης κοινού. Τα ψίχουλα που προβλέπονται για τη «στατικής ενίσχυση» και την «άρση της επικινδυνότητας» καμία σχέση δεν έχουν με την επιβαλλόμενη διαδικασία, που ξεκινάει από τον προσεισμικό έλεγχο και ολοκληρώνεται με την υλοποίηση όλων των απαιτούμενων τεχνικών παρεμβάσεων. Άλλωστε στο ΠΤΕ - 2023 το μόνο που προβλέπεται είναι γενικά κι αφηρημένα, η επανάληψη κάποιες «μελέτες στατικού ελέγχου – στατικής ενίσχυσης» αποκλειστικά και μόνο για τις υποδομές της Υπηρεσίας Καθαριότητας.

- Επανέρχεται, ως έργο πλέον, η κορακοζώητη αντιμετώπιση της «άκρως επικίνδυνης διάβρωσης και κατολίσθησης πρανούς» στην οδό Ερεσού της Νέας Λέσβου. Αν και κρίθηκε επείγουσα η αντιμετώπιση αυτή ήδη από το 2019 και ως έργο περιλαμβανόταν ήδη στον π/υ του 2021, μετατίθεται τώρα για το 2023 και βλέπουμε!        

- Οι γενικότερες αναφορές για έργα πρασίνου γενικά κι αφηρημένα δεν πείθουν κανένα. Καμία, επίσης αναφορά σε έργα δασοπροστασίας.

 - Το μείζον θέμα της ορθολογικής ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, μεταλλάσσεται και στο δήμο μας σε πηγή αφαίμαξης κεντρικών δημόσιων πόρων που προβλέπεται να κατευθυνθούν στην προμήθεια πρόσθετου εξοπλισμού χωριστής συλλογής αποβλήτων. Με το κόστος αποκομιδής και επεξεργασίας να βαραίνει υπέρμετρα το δήμο, στην πράξη τα λαϊκά νοικοκυριά, όπως προκύπτει και από τη νέα, λεόντεια σύμβαση που υπέγραψε η δημοτική Αρχή με την ΕΕΑΑ ΑΕ και το αποτυχημένο σύστημά της.  Και σα να μην έφτανε αυτό ο δήμος, ως «ανταμοιβή» για την όποια ανακύκλωση κάνει, σέρνεται έτσι σε μια νέα αύξηση της εισφοράς του στον ΕΔΣΝΑ (το Σύνδεσμο για τη διαχείριση των αποβλήτων στην Αττική) στα 2.688.529,00€

- Κερδισμένοι, εντέλει, της υπόθεσης αναδείχνονται και πάλι οι μεγάλες «αναπλάσεις», οι 4 από τις οποίες συμποσούνται σε 5.185.365€ και οι 2«ενεργειακές αναβαθμίσεις», που τροφοδοτούνται με 1.762.218€, σύνολο 6.947.583€, η χαρά των μεγαλοεργολάβων! Μέσα στον ορυμαγδό των εκατοντάδων κωδικών του Τεχνικού Προγράμματος του 2023,τα έξη  αυτά έργα καλύπτουν το 40,44%του Π/Υ του!

Από τα παραπάνω επιβεβαιώνεται ξανά ότι στις ίδιες αντιλαϊκές ράγες των προκατόχων της βαδίζει και η Διοίκηση Αμπατζόγλου. Κάτι, που το έδειξε άλλωστε και με τις προηγούμενες επιλογές της απέναντι στη γενικότερη επίθεση, που δέχονται από το κεφάλαιο και το πολιτικό του προσωπικό τα λαϊκά στρώματα στο Μαρούσι αλλά και ειδικότερα ενάντια στους φυσικούς όρους διαβίωσής τους. Δεν χρειάζεται άλλωστε μεγαλύτερη απόδειξη γι’ αυτό από:

·         Τη σύμπραξή της στην περιβαλλοντική και συνολικότερη νομιμοποίηση του Mall,

·         Τη στάση «τροχονόμου» στη μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας στο κτήμα Δηλαβέρη,

·         Τη συμπόρευση με τα τεκταινόμενα σε βάρος του Δάσους Συγγρού,        

·         Την ανοχή της στο μεθοδευμένο προς πώληση τεμαχισμό του ΟΑΚΑ,

·         Τη μεθοδευόμενη περιβαλλοντική καταστροφή του ρέματος Σαπφούς ή ρέματος Αμαρουσίου.

Στο χέρι, όμως, της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων στο δήμο μας είναι να προβάλλουν αποτελεσματική αντίσταση απέναντι σε μια πολιτική, που σε όλα τα επίπεδα, Κυβέρνησης- Περιφέρειας – Δήμου, τους αντιμετωπίζει σαν αναλώσιμο είδος στο πλαίσιο της απάνθρωπης καπιταλιστικής ανάπτυξης.

ü  Να διεκδικήσουν αγωνιστικά αυτό που τους αξίζει, που είναι εφικτό να το έχουν αλλά τους το στερούν οι εκμεταλλευτές του μόχθου τους.

Μαρούσι 22.12.22

Σχετικές αναρτήσεις:



Φόρμα Επικοινωνίας

Για επικοινωνία και παρατηρήσεις στο e-mail: lsamarousiou@gmail.com
Όνομα :
Email: (απαραίτητο)
Μήνυμα: (απαραίτητο)

Αρχειοθήκη ιστολογίου