Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

  • Δεκεμβρίου 18, 2012
  • ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Πρόκειται για Πρόγραμμα, όπως θα τεκμηριώσουμε στη συνέχεια:
  1. Κομμένο και ραμμένο στο πλαίσιο του αντιλαϊκού «Καλλικράτη», μαζί και ψευδεπίγραφο.
  2. Παραπέρα αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος, όσο έχει απομείνει.
  3. Ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών του δήμου, ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.
  4. Καθήλωσης των κοινωνικών τεχνικών υποδομών της πόλης σε επίπεδα προηγούμενων δεκαετιών, σπατάλησης των όποιων διαθέσιμων πόρων σε έργα βιτρίνας, μείωσης των ελάχιστων ελεύθερων χώρων που απόμειναν.

Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ένα πρόγραμμα που λίγο αν ξύσει κανείς το επίπλαστο, εικονικό του επίχρισμα, θα διαπιστώσει ότι εκφράζει και υλοποιεί σε τοπικό επίπεδο, με πλήρη συνέπεια, το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής της άρχουσας τάξης, όπως ειδικότερα εκδηλώνεται στις μέρες μας, περίοδο όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Ομολογείται ευθέως, ότι σκοπός του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) του δήμου - όπως και των άλλων δήμων, σύμφωνα και με το σχετικό Οδηγό της «ΕΕΤΑΑ ΑΕ» - είναι η «προώθηση της δημοτικής και της εσωτερικής ανάπτυξης του Δήμου, σε εναρμόνιση με τις κατευθύνσεις του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε τοπικό και εθνικό επίπεδο και τις νέες αρμοδιότητες που ορίζει το Πρόγραμμα «Καλλικράτης» ( σελ.12, οι υπογραμμίσεις δικές μας). Καλό είναι να το γνωρίζουν αυτό οι Μαρουσιώτες, για να αντιληφθούν το «βάθος» των κατά καιρούς «αντι - καλλικρατικών», κατά τα άλλα, ξεσπασμάτων του κου Πατούλη. Όσο για «τις κατευθύνσεις του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε τοπικό και εθνικό επίπεδο», αυτές τις υφίσταται εδώ και χρόνια στο πετσί του ο Μαρουσιώτικος λαός, με ιδιαίτερη ένταση την τελευταία δεκαπενταετία της «Βωβόπολης», των Ολυμπιακών Αγώνων, των υπερτοπικών μεγαθήριων και των πολυεθνικών εταιρειών.
Φυσικά δεν λείπουν και κάποιες βαρύγδουπες, πλην ανέξοδες, χιλιοειπωμένες υποσχέσεις για φιλολαϊκές παρεμβάσεις, όπως η «Δημιουργία νέων ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου, σε κάθε γειτονιά», η «Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη», η «περαιτέρω προώθηση της Ανακύκλωσης», η «Ανάπτυξη, βελτίωση … βασικών υποδομών (πχ … δίκτυο όμβριων, αντιπλημμυρική προστασία …)», για να περιοριστούμε εδώ μόνο στις «βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις» του «Άξονα 1 “Περιβάλλον και ποιότητα ζωής”». Κι όλα αυτά μέχρι το 2014! Ό,τι δεν έγινε τα δεκαπέντε τελευταία χρόνια, και πολλά περισσότερα, θα γίνουν τη διετία 2013-14 (!), αυτό διαμηνύει ο τίτλος του ΕΠ. Το εμφανώς ψευδεπίγραφό του, πάντως, το αποκαλύπτουν σε μια γωνιά του κειμένου (σελ. 12) και οι ίδιοι οι συντάκτες του: «Τέλος, είναι κρίσιμο να σημειωθεί ότι το πιθανότερο είναι, να μην υλοποιηθεί το σύνολο των προτεινόμενων έργων, δράσεων και πρωτοβουλιών έως το 2014», τόσο απλά.

2. Συνεπές με την εντεινόμενη αντεργατική, αντιλαϊκή επίθεση του κεφαλαίου, το ΕΠ αντλεί τα έσοδά του όλο και περισσότερο από την τοπική υπερφορολόγηση, συνεχίζοντας απαρέγκλιτα την αυξητική τάση της τριετίας 2009 – 2011 και στους προϋπολογισμούς της τριετίας 2012 – 2014, με επίπλαστη εξαίρεση το 2012, όπου οι «Επιχορηγήσεις για επενδυτικές δαπάνες» εμφανίζονται αφύσικα διογκωμένες, υπερ - πενταπλάσιες του 2001 (από 1,93 εκ. ευρώ στα 9,99 εκ. ευρώ). Έτσι, τα έσοδα από την τοπική φορολόγηση (ανταποδοτικά τέλη, λοιπά τέλη, φόροι και εισφορές), ως ποσοστό στο σύνολο των τακτικών και έκτακτων εσόδων, σκαρφάλωσαν από το ήδη υψηλό 60,0% το 2009 (37,01 εκ. προς 61,74 εκ.) στο δυσθεώρητο 67,2% το 2011 (35,93 εκ. προς 53,5 εκ.), με προοπτική να ανεβεί παραπέρα στο 71,0% το 2013 και στο 71,4% το 2014 (30,50 εκ. προς 42,72 εκ.). Υπενθυμίζεται, ότι η μείωση κατά 1,08 εκ ευρώ (2,9%) της τοπικής φορολογίας μεταξύ των ετών 2009 και 2012 προήλθε από τη κατακόρυφη μείωση των ανταποδοτικών τελών του μεγάλου κεφαλαίου, ενώ η φοροαφαίμαξη των φτωχών και μεσαίων στρωμάτων μεγάλωσε παραπέρα. Το φαινόμενο θα επιδεινωθεί με νέα τοπικά εισπρακτικά μέτρα, όπως πχ ομολογείται στην παρουσίαση των «βασικών αναπτυξιακών προτεραιοτήτων» του στρατηγικού στόχου 4 («Οργάνωση και Λειτουργία Δήμου») με την «Αναζήτηση επιπλέον πηγών εσόδων (πχ ελεγχόμενη στάθμευση)».
Αντίθετα, απουσιάζει κάθε αναφορά στα κλεμμένα - παραπάνω από 10δις ευρώ - από τα θεσμοθετημένα έσοδα της τοπικής διοίκησης, κλεμμένα διαχρονικά από τις εκάστοτε κυβερνήσεις των αστικών κομμάτων. Αντί αυτού περισσεύουν οι διαβεβαιώσεις για «Διεκδίκηση και αξιοποίηση πόρων από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα». Το πόσο «σθεναρή» και «αποτελεσματική» νοείται αυτή η διεκδίκηση, προκύπτει αβίαστα από τα ίδια τα στοιχεία του ΕΠ, όπου οι «Επιχορηγήσεις για επενδυτικές δαπάνες» προϋπολογίζονται στον Π/Υ του 2013 μόλις στα 3,93 εκ. ευρώ για να πέσουν ακόμη παρακάτω, στο 1,50 εκ. ευρώ (!) το 2014. Σημειώνεται, προς άρση κάθε αμφιβολίας, ότι προς το τέλος του ΕΠ (σελ.178 από 185) ξεκαθαρίζεται πως οι πιο πάνω Π/Υ θα αποτελέσουν «το βασικό όχημα για την χρηματοδότηση των δράσεων του επιχειρησιακού σχεδιασμού που περιγράφηκαν προηγουμένως». Δηλ. τα προϋπολογιζόμενα 5,43 εκ. ευρώ είναι οι μόνες εύλογες επιχορηγήσεις που προσδοκά το ΕΠ για όλη την τρέχουσα διετία 2013 – 2014. Και αν διερωτάται κανείς, ύστερα από αυτά, από πού τελικά θα βρεθούν τα χρήματα για την εκτέλεση των πανάκριβων έργων και δράσεων βιτρίνας Α και Β προτεραιότητας (όπως θα δούμε παρακάτω), η απάντηση είναι απλή και «δοκιμασμένη»: Από το πενιχρό βαλάντιο των εργαζομένων.

Επαναλαμβάνεται, τέλος, και για την τριετία 2012-2014 ο φαύλος κύκλος του υπέρογκου και πανάκριβου δανεισμού προκειμένου να καλυφθούν «Πληρωμές οφειλών παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ)» ύψους 155,63 εκ ευρώ: Στα 133,13 εκ ευρώ προϋπολογίζονται οι «Εισπράξεις από δάνεια» στη διετία 2013-2014, νέα θηλιά στο λαιμό της λαϊκής οικογένειας, ενώ τα υπόλοιπα 22,50 εκ. θα καλυφθούν από πόρους που θα έπρεπε να καλύψουν βασικές ανάγκες των εργαζομένων σε έργα τεχνικής υποδομής και δικτύων και βελτίωσης των όρων διαβίωσης στην πόλη. Τα νέα δημοτικά «ανταποδοτικά» χαράτσια που ετοιμάζονται, απόκτησαν και το κατάλληλο «εργαλείο» επιβολής και είσπραξης: «Αναλυτική κοστολόγηση λειτουργιών και προσαρμογή στην τρέχουσα δημοσιονομική συγκυρία» το βάφτισαν, κατά τη συνήθη ευρωενωσιακή πρακτική, σύμφωνα με την οποία τα πιο βάρβαρα φορομπηχτικά μέτρα ενδύονται με εύηχες ονομασίες.


3. Περνάει σε φάση επιταχυνόμενης υλοποίησης η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών του δήμου, αρχής γενομένης από την «Ενεργειακή και τεχνολογική αναβάθμιση και διαχείριση του δημοτικού ηλεκτροφωτισμού … με μακροχρόνια παραχώρηση της εκμετάλλευσης, επέκτασης, συντήρησης και λειτουργίας του» (στόχος 1.1.4, άμεσης (Α) προτεραιότητας), μποναμάς 7,4 εκ. ευρώ στο κεφάλαιο. Παράλληλα η «Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του Δήμου» (βλέπε «ξεπούλημα»), περιλαμβάνεται μεταξύ των «βασικών αναπτυξιακών προτεραιοτήτων» του στρατηγικού άξονα 4. Σειρά έχουν, όπως προ πολλού έχει προγραμματιστεί, με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ οι παιδικοί σταθμοί, η καθαριότητα και άλλες λειτουργίες του δήμου. Οι επικείμενες «διαθεσιμότητες» και στη συνέχεια απολύσεις μόνιμων υπαλλήλων στους ΟΤΑ, δίνουν ένα πρόσθετο άλλοθι στις δημοτικές αρχές του ευρωμονόδρομου να προχωρήσουν πιο αποφασιστικά στην ιδιωτικοποίηση ευρέως φάσματος των υπηρεσιών τους.


4. Τα έργα και οι δραστηριότητας βιτρίνας κυριαρχούν σε βάρος των έργων κοινωνικής τεχνικής υποδομής. Η «Βιοκλιματική αναβάθμιση των γειτονιών Αμαρουσίου μέσω δημιουργίας διαδρομής πεζών – ποδηλάτων» προϋπολογίζεται στα 6,81 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 2,01 εκ. χαρακτηρίζονται άμεσης (Α) προτεραιότητας (στο ΕΠ υπάρχουν 4 διαβαθμίσεις) και τα 4,8 εκ. δεύτερης (Β). Από την άλλη πλευρά τα αντιπλημμυρικά έργα (στις περιοχές Σωρού, Αγίου Θωμά, Νέας Λέσβου και Κοκκινιάς), όλα Α προτεραιότητας, τα σημαντικότερα μεταξύ των προτεινόμενων υποδομών, προϋπολογίζονται συνολικά μόλις στα 2,5 εκ. ευρώ. Όσο για την προτεραιότητά τους, αν πάρουμε υπόψη το χαμηλό βαθμό ωριμότητάς τους και την τεχνική τους κατασκευαστική ιδιομορφία (πχ έντονη εξάρτιση της προόδου τους από τις καιρικές συνθήκες), είναι βέβαιο ότι στην πράξη, ακόμη και αν εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους, μικρό μόνο μέρος τους θα κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του ΕΠ, το 2014.

Προτάσσονται, επίσης, τα δαπανηρά «πράσινα δώματα» και δράσεις «εξοικονόμησης ενέργειας» (που μόνο ως ύβρις ακούγεται, όταν το μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών στρωμάτων, και στην πόλη μας, ξεπαγιάζει απ’ το κρύο) στο πλαίσιο του ευρωενωσιακού, φιλομονοπωλιακής κατεύθυνσης «Συμφώνου των Δημάρχων» (ας μη ξεχνάμε ότι ο μποναμάς των 7,4 εκ. ευρώ που προαναφέρουμε, γίνεται στο όνομα της «ενεργειακής αναβάθμισης» του δημοτικού ηλεκτροφωτισμού). Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και πλήθος άλλων «μέτρων», «στόχων» και «δράσεων» με πιο χαρακτηριστικές τις δράσεις «Υλοποίηση προγ/των “Άθληση για όλους”» με Π/Υ 3.3 εκ. ευρώ (!) και «Πραγματοποίηση αθλητικού Camp» με Π/Υ 0,74 εκ., αμφότερες του στόχου 2.4.2. Είναι εμφανές ότι σημαντικό μέρος των χρημάτων αυτών θα καλύψει το πρόγραμμα προβολής και δημοσίων σχέσεων της δημοτικής αρχής του κ. Πατούλη. Πράγμα που διευκολύνεται από το γεγονός, ότι τα χρήματα αυτά θα διαχειριστούν έξω από τον έλεγχο του Δημοτικού Συμβουλίου, από το οικείο νομικό πρόσωπο του δήμου.

Τέλος, επαναλαμβάνεται για πολλοστή φορά το παραμύθι της δημιουργίας «νέων [!] ελεύθερων χώρων», όταν και οι ελάχιστοι, που είχαν μείνει σε πυκνοδομημένες περιοχές από την «περίοδο Τζαννίκου», τσιμεντοποιούνται κατά τη διοίκηση Πατούλη, με επόμενα θύματα το πρώην οικόπεδο Παναγόπουλου και την πλατεία Ευτέρπης στον ηλεκτρικό σταθμό. Για να χρυσωθεί το χάπι εμφανίζονται στο στόχο 1.2.1 του ΕΠ πλήθος «επανυποβολές απαλλοτριώσεων» (ανάμεσά τους και αυτή στο ΟΤ 516 Π/Υ 9,17 εκ. ευρώ), για όσους αφελείς έχουν απομείνει , αφού οι προς την αντίθετη κατεύθυνση προτεραιότητες της δημοτικής Αρχής έχουν προ πολλού αποκαλυφθεί. Πράγμα που αναγνωρίζεται έμμεσα και στο ίδιο το ΕΠ, καθώς οι δράσεις αυτές είναι οι μόνες για τις οποίες δεν αναγράφεται καν βαθμός προτεραιότητας.

Με βάση τα παραπάνω η Λαϊκή Συσπείρωση λέει ΟΧΙ στο αντιλαϊκό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου. Μέσα σ’ αυτό εκφράζεται μια πολιτική που ακολουθεί πιστά σε τοπικό επίπεδο τη γενικότερη Κυβερνητική επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα, προς όφελος της οικονομικής ολιγαρχίας. Απέναντί του αντιτάσσουμε την αποδοκιμασία μας, την αντίθεσή μας σε κάθε είδους προσπάθεια εγκλωβισμού των εργαζομένων σε μηχανισμούς και προγράμματα συνδιαχείρισης της κρίσης, αποκαλύπτουμε την γενεσιουργό αιτία της, που δεν είναι ούτε κάποια «μοντέλα ανάπτυξης», ούτε κάποιες «νεοφιλελεύθερες πολιτικές». Είναι η ίδια η εξουσία των διεθνικών μονοπωλίων που την γεννά, την αναπαράγει και την οξύνει στο δρόμο για όλο και μεγαλύτερα κέρδη.

Είναι καθαρό, ότι η πολιτική αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει, τίποτα δεν πρόκειται να κερδηθεί, εάν δεν αναπτυχθεί ένα αποφασισμένο, μαζικό , διεκδικητικό κίνημα απέναντί της στο πλαίσιο και σε συνδυασμό με τους συνολικότερους αγώνες των εργαζομένων για καλύτερους όρους δουλειάς και διαβίωσης. Δυνατότητες, να πάρει συγκεκριμένη οργανωτική έκφραση το κίνημα αυτό και στην πόλη μας, υπάρχουν. Η Λαϊκή Επιτροπή Μαρουσιού που σήκωσε το κύριο βάρος της έμπρακτης, μαζικής αντίδρασης κατά του χαρατσιού των λογαριασμών της ΔΕΗ, που οργάνωσε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την υπεράσπιση της φτωχής οικογένειας με μαζικές παραστάσεις στη ΔΕΗ και την Εφορία, μπορεί να αποτελέσει τον αγωνιστικό πόλο στην πόλη μας προς την κατεύθυνση αυτή.-

Μαρούσι 10.12.12
Οι κομμουνιστές δημοτικοί σύμβουλοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση
Νίκος Μπουντούρογλου
Μαρία Καρλατήρα
Θανάσης Φωτόπουλος


Φόρμα Επικοινωνίας

Για επικοινωνία και παρατηρήσεις στο e-mail: lsamarousiou@gmail.com
Όνομα :
Email: (απαραίτητο)
Μήνυμα: (απαραίτητο)

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Πρώτα θέματα

Τελευταίες Ειδήσεις - 902.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου